Presentem el novè volum de dramatúrgia contemporània: Ventura i Volem anar al Tibidabo que pertany a la col·lecció de textos teatrals Dramaticles editada conjuntament amb Comanegra.
L’escriptura de Cristina Clemente té el poder de col·locar-nos davant d’un mirall i parlar dels temps actuals amb intel·ligència i sensibilitat. Darrere la quotidianitat de les situacions narrades, s’amaga una reflexió complexa sobre les relacions humanes amb el compromís social com a teló de fons. La família i el pas del temps són els focus d’interès de les dues obres que presentem en aquest volum: Ventura gira al voltant de l’atzar i les bifurcacions de l’existència a partir de dues vides paral·leles unides per un mateix fet; Volem anar al Tibidabo es converteix en un cant d’amor d’unes filles cap als seus pares quan decideixen amagar-los la malaltia de la mare perquè puguin ser feliços en la ignorància.
Cristina Clemente (Barcelona, 1977) s’ha format a l’Institut del Teatre de Barcelona i a la Sala Beckett. Com a dramaturga, ha estrenat Paradise Band (Teatre Lliure, 2007), Marc i Paula (Institut del Teatre i Obrador de la Sala Beckett, 2008), Zèppelin (lectura dramatitzada, Sala Beckett, 2008), Volem anar al Tibidabo (Premi Revelació de la Crítica de Barcelona 2009 - Versus Teatre, 2009), La gran nit de Lurdes G., coescrita i codirigida amb Josep Maria Miró (accèssit al Premi Lluís Solà 2008 - Versus Teatre, 2009), La millor obra del teatre català (La Cuina, dins el Festival Grec 2009), Vimbodí vs. Praga (TNC, 2010), Nit de ràdio 2.0 (Sala Flyhard i La Villarroel, 2010), La nostra Champions particular (Teatre Gaudí, 2012), Consell familiar (Sala Beckett, 2013) i Ventura (Temporada Alta 2015). En cinema, ha coescrit el guió de la pel·lícula Eva. També ha treballat com a guionista a les sèries El cor de la ciutat, La Riera, Sin identidad i actualment a Com si fos ahir.