Logo Institut del Teatre

Corol·la

Comparteix

Fascinada per les estructures de les plantes, Margarit cerca la tensió entre allò matemàtic/arquitectònic i allò sensual/orgànic. El solo interpretat per Margarit, que, de fet, pren el nom de «corol·la» —el conjunt de pètals d'una flor que protegeix els òrgans reproductors—, és una indagació de l'espiral, el cercle del gir a l'espai a través de la força i la sensualitat femenina, amb una escenografia lluminosa de Llorenç Corbella.

Javier Mas, Joan Saura i Kronos Quartet van compondre la partitura, inspirada en sons mediterranis. L'espectacle s'estructura en tres parts: en la primera, la ballarina, vestida de negre, balla davant un fons de fusta amb tres roselles pintades gegants. En la segona part de l'obra, la ballarina, amb un vestit vermell, s'endinsa en un trànsit gairebé místic, i com un dervix dona voltes sobre si mateixa en espiral o en cercles, oscil·la, avança i retrocedeix, cau i es recupera. En girar, la faldilla s'infla i apareix com una rosella cap per avall. I, finalment, cau sobre un feix voluminós de palla amb el qual comença a jugar, i els girs es desdibuixen en rebolcades.


Àngels Margarit - Cia. Mudances
Local estrena

Biennal de Lió

Data estrena

1992

Significació

Corol·la és la segona coreografia de l'etapa vegetal d'Àngels Margarit, després d'haver-se consolidat en l'estètica minimalista amb Kolbebasar. En aquesta obra s'aconsegueix una fusió emotiva i captivadora de les arts plàstiques, música i moviment. Margarit no només va meravellar el públic i la crítica amb la coreografia, sinó també amb la seva interpretació nítida i energètica amb un traç sensual. El plantejament és simple, però és la destil·lació d'idees complexes que germinaran en obres posteriors de la coreògrafa: la geometria orgànica de l'espai o l'exploració de la multidimensionalitat, l'ordre i el desordre de la memòria del cos. Ras i curt, Corol·la concentra l'essència del llenguatge de la coreògrafa. Per aquesta obra guanyà el Premi Ciutat de Barcelona d'Arts Escèniques el 1993, i fins a 1999 va presentar-la en teatres de diferents ciutats europees i americanes, on també va rebre l'aplaudiment de la crítica internacional.

Amb motiu de la celebració dels vint-i-cinc anys de la Cia. Mudances, Àngels Margarit va transmetre aquest solo a la ballarina i coreògrafa Roser López Espinosa, que ha estat vinculada a la companyia i que com a intèrpret posseix unes qualitats i una energia semblants a les de Margarit. Corol·la, doncs, es va reestrenar amb Roser López Espinosa al Mercat de les Flors l'11 de novembre de 2011.

Bibliografia

Fonts iconogràfiques

Enllaços

Redactor/a

Clàudia Brufau Bonet

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x