Logo Institut del Teatre
Autor/s: Beckett, Samuel
Altres autor/s: José, Sanchis Sinisterra [pròleg] ; Solà, Lluís [traducció]
Editorial/s: Institut del Teatre (Diputació de Barcelona)
Col·lecció: Biblioteca Teatral ; 70
Lloc: Barcelona
Any: 1990
Suport: Paper
Enquadernació: Rústica
Pàgines: 85
Alçada i amplada: 18 x 12 cm.
Idioma/es: Català
Dipòsit legal: B-2238-1990
ISBN: 84-7794-066-5
Tipologia: Llibre
Descripció

Samuel Beckett va néixer a Foxrock, prop de Dublín, el 1906 i morí a París el 1989. Escriptor, principalment novel·lista i dramaturg. Va estudiar filologia francesa i italiana al Trinity College, de Dublín. L'any 1937 s'instal·là a París i durant la guerra va participar en la resistència. És autor de les novelles Murphy (1936), Watt (1948), Molloy (1948), Malone meurt (1948), L'innommable (1949), Comment c'est (1960), Company; i de les obres teatrals En attendant Godot (1948), Acte sans paroles I (1955), Fin de partie (1956), Acte sans paroles II (1959), Happy days (1962), Catastrophe (1982, text escrit en homenatge al dramaturg txec Václav Havel) i What where (1983), entre d'altres. També ha escrit poesia, assaig, textos radiofònics i televisius i guions de cinema (Film, realitzat a Nova York per Alan Schneider i interpretat per Buster Keaton). L'any 1961 va compartir amb Jorge Luis Borges el Publishers Prize i el 1969 li fou concedit el premi Nobel per la seva obra, escrita en llengua anglesa i francesa.

Fi de partida, que publiquem en l'excel·lent traducció de Lluís Solà, tracta, com a temes fonamentals, la imatge escatològica d'un món en extinció, el sofriment i el deteriorament dels cossos, la fi imminent i, alhora, inabastable, la pseudo-dialèctica amo-esclau, domini-submissió, l'horror per la procreació, el desafecte intergeneracional, l'egocentrisme, el renunciament i la «gran pietat», la funció especulativa de la creació literària... tot plegat, naturalment, degradat i ridiculitzat mitjançant diversos procediments paròdics. Beckett utilitza un enorme bagatge intel·lectual que, sotmès a un rigorós procés d'estilització, mitigació i, sobretot, d'organització formal, es transforma en substància dramàtica de primera magnitud, en materials dòcils al servei d'una perfecta arquitectura escènica, en sons fonamentals d'una partitura teatral que conté una de les obres fonamentals del segle xx.


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x