Sergi Belbel (Terrassa, 1963) va iniciar-se en l'escriptura dramàtica a la Universitat Autònoma de Barcelona, mentre alternava els estudis de Filologia Romànica amb les activitats, recerques teòriques i altres experiències a l'Aula de Teatre, de la qual fou un dels membres fundadors. La versió castellana de la seva primera obra, Calidoscopios y faros de hoy (1985), obtingué el premi Marqués de Bradornín i fou estrenada a Astúries i a Madrid l'any següent. A partir del 1986, dirigeix ell mateix alguns dels muntatges de l'Aula de Teatre de la UAB: Hamlet-Màquina i Quartett, de Heiner Müller, Fedra, de Racine, i L'augment , de Georges Perec (amb traduccions pròpies). Després de la seva primera experiència professional al Teatro Fronterizo amb Mínim.mal Show (1987), espectacle del qual és coautor i codirector amb M. Gorriz, decideix d'abandonar la docència i dedicar-se exclusivament a l'escriptura i la traducció d'obres dramàtiques (a les ja esmentades cal afegir Pas, de Samuel Beckett, i Combat de negre i de gossos, de B. M. Koltès), sense oblidar el camp de la direcció escènica. El 1987 escriu Dins la seva memòria, obra que obté ex-aequo el premi Ciutat de Granollers, i dos mesos més tard Elsa Schneider, que guanya el premi Ignasi Iglésias. Ja el 1988, escriu En companyia d'abisme i Òpera, text de l'últim espectacle del Teatro Fronterizo, com a continuació d'una línia que pretén integrar altres manifestacions artístiques en el camp de la teatralitat.
A Elsa Schneider la paraula constitueix l'element essencial i arriba a bastir l'acció i la tensió dramàtiques. Articulada en dues parts i un epíleg, la primera està inspirada en el relat La senyoreta Elsa, d'A. Schnitzler, i la segona en alguns episodis de la vida de l'actriu Romy Schneider.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar