Durant la Guerra Civil el teatre pren dues direccions ben definides: d'una banda continuen uns gèneres d'evasió, que amaguen la realitat quotidiana; de l'altra els partits polítics i uns quants intel·lectuals comencen d'utilitzar el teatre com un element més de lluita i conscienciació. La derrota de la República ha fet desaparèixer gran part de la documentació existent sobre el teatre compromès d'aquells anys; la pacient labor de Robert Marrast a través de les hemeroteques, els testimoniatges directes que ha pogut recollir, fan d'aquest llibre la primera visió de conjunt àmplia i rigorosa alhora sobre un tema apassionant del nostre passat immediat.
Robert Marrast és catedràtic de literatura espanyola moderna i contemporània, a la Universitat de París-III. El 1972, es graduà doctor amb la tesi José Espronceda et son temps. Littérature, societé, politique au temps du romantisme. Publicà l'edició cronològica i crítica de Poesías y fragmentos épicos, d'aquest mateix poeta, i ha preparat El estudiante de Salamanca i El Diablo Mundo. És editor d'algunes obres de Manuel Nuñez Arenas, d'Antonio Machado (en col·laboració amb Ramón Martínez López) i de Rafael Alberti, l'edició crítica de les poesies completes del qual està preparant. Ha traduït i editat obres d'altres autors de la Península Ibèrica i d'Amèrica del Sud. Contribuí a la Histoire des Spectacles, de l'"Encyclopédie de la Pléiade", i publicà Cervantes dramaturge i Aspecte du théâtre de Rafel Alberti. Actualment dirigeix l'edició d'una antologia del teatre espanyol del Segle d'Or, i col·labora a diverses revistes de literatura i d'erudició hispàniques.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar