Director, dramaturg, actor i pedagog teatral
Data de naixement6-8-1984
Lloc de naixementPalma
BiografiaLlicenciat en art dramàtic en l’especialitat de Direcció escènica i dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona (2004-2009) i màster en Estudios Avanzados de Teatro per la UNIR (2014-2015). Com a actor, s’ha format a l’Aula de Teatre de la UAB (2002) i amb Txiki Berraondo (2011).
SignificacióHome de teatre en el sentit més ampli del terme, va cofundar la companyia Corcada Teatre l’any 2006. Des del 2006 ha dirigit desenes d’espectacles, entre els quals Pèl al pit (2006, Corcada Teatre); Federico de Paseo (2010, Corcada Teatre-Espai Brossa); Dues dones que canten (2011, Teatre Lliure Barcelona); Pessoa, o que o turista deve ver (2011, La Seca-Corcada Teatre); Anatomia de la por (2019, 9Espai Escènic); Ricard III, de William Shakespeare (2012-2013, Esadib); Cabaret encara més íntim (2014, Corcada Teatre); O, a partir d’Otel·lo, de William Shakespeare (2014, Corcada Teatre); Rinoceront, d’Eugène Ionesco (2015, Teatre Principal de Palma); Quan venia l’esquadra, adaptació de les memòries homònimes de Xesca Ensenyat (2015, El Somni Produccions); Abans que arribi l’alemany, de Marta Barceló (2016, Res de Res); #Comviure, de Diego Ingold i Joan Fullana (2017, Diego Ingold-Teatre Principal de Palma); Loopera (I), espectacle d’òpera i música electrònica (2020, Teatre Principal de Palma); Souvenir, de Miquel Mas Fiol i Joan Fullana (2020, Souvenir d’Espectacles); Verding, espectacle multidisciplinari (2021, Diabolus in Musica-Teatre Principal de Palma); La Tríada contra el diàleg, de Joan Yago, Llàtzer Garcia i Marta Barceló (2022, Produccions de Ferro); El regne de les dones, d’Anton Txèkhov i Evelyn Arévalo (2023, Cia. Oblideu-vos de nosaltres), El Circ dels Musinautes (2023, OCIM-Teatre Principal de Maó), i Els bons dies, adaptació de la novel·la homònima d’Aina Fullana (2024, Produccions de Ferro-Teatre Principal de Palma). Ha estat ajudant i assistent de direcció d’El malentès, d’Albert Camus, dir. Andrés Lima (Teatre Principal de Palma); Amadeus, de Peter Schaffer, dir. Roberto Romei (Teatre Principal de Palma); Anita Coliflor, de Pablo Rosa (Institut del Teatre de Barcelona); La casa en obres, de Pep Tosar (Círcol Maldà); La disputa de l’ase, d’Albert Mestres (Teatre Principal de Palma); Mòbil, de Sergi Belbel, dir. Lluís Pasqual (Teatre Lliure); Un tren de somnis, de Jordi Sabatés, dir. Joan Font (Comediants-Teatre Nacional de Catalunya). Així mateix, s’ha dedicat als disseny d’il·luminació i de so, i a la música.
Com a actor, ha treballat, entre d’altres, en Retorn a Andratx, dir. Hermann Bonnín (2010, Brossa Espai Escènic); Somnis de somnis, de Pep Tosar (2011, Círcol Maldà); La sala blanca (2011, Festival GREC’11-Corcada Teatre); La casa en obres, de Pep Tosar (2011, Círcol Maldà); Cabaret íntim (2013, Corcada Teatre); Cabaret encara més íntim (2014, Corcada Teatre), De com la inèrcia condiciona la mecànica (2016, Corcada Teatre), Cabaret intimíssim (2018, Corcada Teatre) i Les cançons perdudes, de Jaume Miró (2021, Noctàmbuls).
En el sector audiovisual, ha creat, escrit i dirigit la sèrie de ficció Mai neva a Ciutat (2016-2019) i la minisèrie Llim (2023), codirigit la sèrie Sicília sense morts (2022) i codirigit el curtmetratge Temporada baixa (2023). També ha participat com a actor en les sèries L'anell (2011-2012) i Treufoc (2017-2019).
En el camp de la docència, és professor de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears des del curs 2011-2012 i ha estat director de l’Escola Municipal de Teatre de Palma (2012-2014).
Com a autor teatral, ha publicat i estrenat diverses peces de microteatre ([Talps], 2012; La pudor, 2012; Confessió, 2013), amb una de les quals, Nür, que gira al voltant del segrest d’una presidenta de govern, va guanyar el IV Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears (2018). Souvenir (2021), escrit en col·laboració amb Miquel Mas Fiol, és un collage d’escenes que configuren un mapa kitsch, trash i punk de la Mallorca turística i corrupta. En Els bons dies, adaptació d’Aina Fullana i Joan Fullana de la novel·la homònima d’Aina Fullana, recorre igualment a la successió d’escenes breus i ràpides, i als usos col·loquials, per mostrar la història d’una família mallorquina marcada, en un passat recent, per la drogoaddicció del pare.
PublicacionsMiniatures teatrals. 17 peces originals de microteatre. Palma: Òrbita Edicions, 2012. Inclou [Talps], de Joan Fullana, 55-65.
Miniatures teatrals, 3. 12 peces originals de microteatre. Palma: Òrbita Edicions, 2012. Inclou La pudor, de Joan Fullana, 41-49.
Miniatures teatrals, 6. 19 peces originals d’espectacles de teatre breu. Palma: Òrbita Edicions, 2013. Inclou Confessió, de Joan Fullana, 31-37.
Biblioteca Principal. Teatre contemporani de les Illes Balears. Palma: Òrbita/Teatre Principal, 2021. Inclou Souvenir, de Miquel Mas Fiol i Joan Fullana, p. 250-270.
Fullana Llull, Aina; Fullana Company, Joan. Els dies bons. Alzira: Bromera, 2024.
Redactor/aAntoni Nadal (2025)
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar