Logo Institut del Teatre
Territori: Barcelona
Dates: 1984-2000
Gènere/s: Dansa
Redactor/a: Rosli Ayuso
Descripció

Companyia formada l'any 1984 pels ballarins i coreògrafs Sabine Dahrendorf i Alfonso Ordóñez. Danat Dansa es dedicà a la creació coreogràfica emprant una fusió de dansa contemporània amb arts plàstiques mitjançant la col·laboració del pintor Florenci Guntin, l'escenògraf José Menchero i el músic Josep Sanou. Des de l'any 2000, Sabine Dahrendorf s'encarrega exclusivament de la companyia. 

Sabine Dahrendorf estudià a la Universitat de Colònia teatre, cinema, filosofia i germanística. L'any 1980 es traslladà a Barcelona i inicià els estudis de dansa a l'Institut del Teatre, on coincidí amb Alfons Ordóñez. El 1984 es retrobaren a La Fàbrica i, juntament amb una ballarina, l'any 1985 munten i estrenen a l'Artesà de Gràcia El futuro ya no es lo que era, obra que dona el tret de sortida a la companyia Danat Dansa. 

L'any 1985 incorporaren una ballarina i estrenaren a l'Artesà de Gràcia el treball performatiu Herbst (tardor), que enlluernà el públic pel treball plàstic damunt dels cossos dels ballarins, com si es tractés d'un quadre en viu, dut a terme per José Menchero i Florenci Guntín, que esdevingueren col·laboradors habituals de la companyia.

L'any 1987, dins la cinquena Mostra de Dansa de l'Institut del Teatre, s'estrenà Splitter (Resquills), un espectacle d'hibridació entre les arts plàstiques i la dansa ballada per Dahrendorf i Ordoñez i tres ballarines. La banda sonora, plena de bucles de sons artificials, és de L. Mariño i el vestuari fou encarregat a l'estilista Sybylla. L'espectacle va ser creat amb un llenguatge genuí de caràcter minimalista i de gran exigència.


Significació

Danat Dansa forma part de la primera generació de companyies de dansa contemporània sorgides en la dècada dels anys vuitanta a Barcelona. El tàndem Dahrendorf-Ordóñez inscrigué tots els treballs a partir d'una recerca propera a l'antropologia cultural, que captivà tant el públic com la crítica mitjançant unes coreografies desbordants. Aquestes coreografies, executades amb un vocabulari neoexpressionista de moviments repetitius, secs i carregats d'energia, desvelaven personatges i esdeveniments de la història de la cultura universal que permetien esbrinar algunes de les incerteses del futur dels homes del segle xxi. Les escenografies de Menchero atorgaren als espectacles una percepció vívida dels contextos exposats en cadascun dels espectacles. 

Sortosament, Sabine Dahrendorf ha transformat el llegat de la companyia en una proposta captivadora molt coherent amb els aspectes essencials dels segle XXI: mobilitat, transformació i adaptabilitat.


Produccions

1984. El futuro ya no es lo que era.
14 desembre 1985. Herbst.
10 desembre 1987. Splitter.
3 febrer 1989. Bajo cantos rodados hay una salamandra.
5 octubre 1990. El cielo esta enladrillado.
1992. Una cierta mirada 
4 agosto 1992. I quedaré davant dels murs immensos esperant que finalment vinguiA Kaspar
12 juny 1994. Ottepel.
19 juliol 1995. Jinetes de peces sobre la ciudad.
26 novembre 1996. Pandora.
22 juliol 1997. La japonesa o la imposible llegada a Dédalo.
29 octubre 1998. Der Dämon.
3 juny 1999. L'ull esbalaït.
12 maig 2007. Barca de los girasoles.
16 setembre 2014. El secreto de les medusas.
2015. El secreto de les medusas (Epílogo de un inicio).


Bibliografia

Continguts relacionats


Generar PDF

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE TERRASSA
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE VIC
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

Carregant...
x