El teatre de Laia Alsina Ferrer és essencialment polític i posa el focus en els mecanismes de control que utilitza el poder hegemònic. En aquest volum, recollim dues obres que permeten copsar la proposta dramatúrgica de l'autora: textos rapsòdics i fragmentats que tenquen amb el cànon aristotèlic i proposen una posada en escena que defuig del realisme.
Y-X (o la fidelitat dels cignes negres) planteja una reflexió sobre la cultura de la monogàmia obligatòria i l'amor romàntic, mentre que El mar no cap dins d'una capsa de sabates se submergeix en la infantesa per fer una revisió crítica dels valors aparentment innocents que rebem durant aquesta etapa de la vida.
Laia Alsina Ferrer (Argentona, 1988) estudia Direcció i Dramatúrgia a l'Institut del Teatre, on, juntament amb El Timbal, també es forma com a actriu. És guanyadora del VII Torneig de Dramatúrgia de Temporada Alta 2017 i de la beca d'escriptura dramatúrgica Carme Montoriol 2019 de l'ICUB. El 2014 funda la companyia de teatre El martell, amb la qual exerceix de directora i dramaturga. Entre els seus textos destaquen Ah! (Contigo América, Ciutat de Mèxic, 2020; Sala Atrium, 2017), Selecció natural (Temporada Alta, 2019), Atlàntida 92 (Teatre Tarantana, 2019), Martí (Sala Beckett, 2019), A l'altre barri (Timbre4, Buenos Aires, 2018; Sala La Planeta, 2017), Aigua (La Casa de la Maldita Vanidad, Bogotà, 2018), El mar no cap dins d'una capsa de sabates (Teatre Tarantana, 2018); Y-X (o la fidelitat dels cignes negres) (La Seca-Espai Brossa, 2017; Sala Atrium, 2016) i Z, finalista del XXXIXè Premi Born de Teatre.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar